joudaweb - časopis Čekanka

Všude samá reklama!

31. ledna 2016 10:21:00

Reklamy jsou zkrátka všude! Ať už na billboardech, ve výkladních skříních, v televizi, na internetu nebo v rádiu. Jak moc vás ovlivňují? Přemýšleli jste někdy nad tím? Já ano a vlastně pokaždé, když nějakou vidím.

Mnohokrát se mi stalo, že jsem si něco koupila jen díky reklamě a ještě víckrát jsem byla ze zakoupeného zboží zklamaná. Je jasné, že reklamy jsou přehnané. Nevzpomínám si totiž, že bych si něco koupila a opravdu to splňovalo, co slibují. Reklamy jsou ale samy o sobě dost důležité, možná bych řekla víc než důležité. Jsou lákadlem pro lidi, a když se taková reklama povede, je vtipná a má hlavu a patu, tak má úspěch zaručený nejen ona, ale hlavně zboží, které se stane okamžitým hitem.

Když byl můj syn malý, tak si vzpomínám, že jeho prvním „pořadem“ v televizi, který strašně rád sledoval, byly právě reklamy. Spousta obrázku, příjemné melodie, to zaujme každé malé dítě. Má kamarádka měla dokonce nahranou celou videokazetu jen reklam, a když její dcera zlobila, pustila jí je a měla na půl dne vystaráno! Jeden můj známý dodnes tvrdí, že dobrá věc nepotřebuje reklamu, že si to lidé řeknou mezi sebou. No, ale to už je vlastně taky taková malá reklama. Osobně si myslím, že v dnešním přesyceném trhu se zkrátka žádný výrobek bez reklamy neobejde a pokud ano, prodá se ho jen minimální množství, a to může být sebelepší!

Já jsem nedávno vybírala tablet, a musím se přiznat, že víc než značka a různé parametry (i když ty samozřejmě také), mě zajímaly recenze od lidí, kteří si zboží již zakoupili. Pokud je zboží opravdu kvalitní a jsou na něho dobré recenze, není co řešit a zboží si koupím. Tohle je vlastně hodně velká reklama, protože určitě nikdo z nás si nepůjde koupit věc, kterou spousty lidí zkritizovaly, a to ji přitom třeba vyrábí nejvlivnější značka na trhu! V dnešní době se totiž už na světové značky ohlíží jen málokdo, protože často neplatí pravidlo, co je drahé, je kvalitní.

 

Reklama v televizi je taky hodně náročná! Hlavně, když se díváte na film, je napínavý a skoro ani nedýcháte, jak jste zvědaví, co se bude dít dál, a do toho vám skočí reklama. To nejednoho diváka rozčílí! A právem! Já jsem si na to docela zvykla a tak když sleduji svůj oblíbený pořad, ne že bych jich měla mnoho, čekám, až bude reklama a pak si jdu třeba pro pití, nebo vyvenčit svou fenku a vlastně o nic nepřijdu. Tohle občas beru jako pozitivum, protože nemám chuť se každý večer rozčilovat. Ovšem, když se reklamní agentuře povede opravdu dobrý kousek (a že jich je víc než dost!), že vlastně ani nevíte, na co reklama upoutává a je zbytečně dlouhá, a vidíte ji pětkrát za večer, také mám sto chutí praštit do televize a žádné pozitivum najednou nevidím! Nespočetněkrát jsem nad tím kroutila hlavou a vlastně do dnes jsem nepochopila, kdo tak příšerné reklamy vymýšlí, a divím se, že je vůbec někdo „vypustí ven“! A přesně tohle je asi i jedna ze strategií „ reklamek“. Špatná reklama je také dobrá, nemluví se sice o ní v superlativech, ale ví se o ní a to je základ.

Ale abych jen nekritizovala, tak se přiznám, že mám pár svých oblíbených reklam, na které se ráda podívám, a vlastně mi mezi pořady nevadí.

Reklamy zkrátka byly, jsou a budou.

 

Všem přeji hezký den!

Autor: Monika Knápková


přečteno: 6038x   komentářů: 3

Komentáře

(Alena)    vloženo: 31. 01. 2016, 13:56:08

Moniko, to jste měla smůlu, ale často to bývá, že se po záruce něco rozbije. Ono je to jako sázka do loterie, můžete vybrat sebelepší značku, ale zrovna ten váš výrobek bude mít nějakou vadu. Ale když nejde o život, víte jak to je-:)

(Monika)    vloženo: 31. 01. 2016, 12:25:28

Vidíte Alenko, a já si jednou vybrala pračku podle sebe, byla sice dražší se vším "nejlepším" co by pračka měla mít a za dva roky, těsně po záruce, se mi rozbila. Opravář mi tehdy řekl, že je to motor a cena nového motoru bude stát sedm tisíc! Takže jsem milou pračku vyhodila a už si podle sebe netroufnu skoro nic kupovat :). Ale jak píšete, to že se u vybírání sejdete u kávy a dortíku, je opravdu k nezaplacení! To Vám věřím. Děkuji za komentář a přeji Vám klidnou neděli!

(Alena)    vloženo: 31. 01. 2016, 11:33:21

Moniko, já ze své dlouholeté práci za pultem vím a znám pozadí prodeje a nikdy a to opravdu zdůrazňuji, opravdu nikdy, nekupuji věci, které se objeví v reklamě. Ať už v televizi, časopisech nebo kdekoli jinde. Kupovali jsme v lednu novou pračku a také jsem se dívala na recenze, ale zas tak velikou váhu jim nedávám. Nevím, kde je psal, dost často si odporují. U nás vybíráme spotřebič tak, že děti i já hledáme ten nej a pak si své výsledky porovnáme, diskutujeme, proč ten který výrobek dotyčného zaujal a pak většinou já rozhodnu, co koupíme. Takové hledání ukáže i různé aspekty, které by nikoho jiného nenapadly a často je to k dobru věci. Pračku máme, zatím funguje na jedničku, spotřeba je velmi nízká a doba praní i v našich složitých podmínkách krátká. A další plus vidím v tom, že jsme se všichni sešli a pěkně u dortíku a kávy si popovídali. To je k nezaplacení...


Přidání komentáře:

Vaše jméno:

Váš e-mail: (pokud jej uvedete, zobrazí se)

Nadpis:

Text:

vyplňte kontrolní číslo
dvěstě sedmnáct:
(nechte prázdné)
ODESLAT

Nejnověji komentované

přečteno: 298x   komentářů: 1, nejnovější: 12. 05. 2021, 14:10:51
přečteno: 277x   komentářů: 2, nejnovější: 10. 04. 2021, 18:32:42
přečteno: 940x   komentářů: 4, nejnovější: 02. 01. 2021, 08:07:18
přečteno: 6845x   komentářů: 6, nejnovější: 31. 12. 2020, 18:45:26
přečteno: 1027x   komentářů: 3, nejnovější: 17. 12. 2020, 10:58:08
přečteno: 1736x   komentářů: 1, nejnovější: 24. 11. 2020, 22:33:50
přečteno: 1554x   komentářů: 5, nejnovější: 07. 10. 2020, 23:06:08
přečteno: 1355x   komentářů: 1, nejnovější: 23. 09. 2020, 18:23:10

Pražské okénko Stanislavy Jarolímkové

Od 1. ledna 2021 naleznete každý pátek na adrese Pražské okénko Stanislavy Jarolímkové nový článek v rubrice této naší autorky, kterou pro ni zřídila průvodkyně a zakladatelka tohoto portálu paní Kristýna Maková.

Krátké tématicky různorodé texty doprovázejí fotografie a kresby, a propojuje je barevná postavička průvodkyně, kterou pro S. Jarolímkovou nakreslil jako dárek známý kreslíř a malíř Karel Benetka.

Nejčtenější

přečteno: 13746x   
přečteno: 12147x   
přečteno: 11197x   
přečteno: 11122x   
přečteno: 10467x   

Galerie, které se nevešly do článků

Pozvání na blog

Možná vás zaujme, že naše autorka Zdeňka Ortová nám utekla ke svému vlastnímu blogu. Pro ty z vás, kteří se nechtějí o její humor připravit, uvádím na tento blog odkaz.

Napište nám

Vaše jméno:

Váš e-mail:

(na stránkách se nezobrazí)

Váš vzkaz:

Kontrolní údaje

Sem prosím napište číslo
dvěstě sedmnáct:

Toto pole nechte prázdné:

ODESLAT

Použití cookiesUžití cookies

Na těchto stránkách jsou použity tzv. cookies.

Do cookies se poznamenává údaj o kliknutí na článek pro účely statistiky čtenosti článku.

Použití cookies můžete kdykoliv zakázat v nastavení svého internetového prohlížeče. Stránky pak budou fungovat stejně, pouze bude zkreslena statistika.
 

JOUDAweb - autorka © Taťána Kubátová, e-mail:obchod@tkweb.cz, web: www.jouda.tkweb.cz            Aktualizováno: 17. 5. 2021